Tento web používa súbory cookie. Ďalším prechádzaním tohto webu vyjadrujete súhlas s ich používaním. Viac sa dočítate zde

Dychové cvičenia pre deti pomôžu s hyperaktivitou. Ako na to?

Dych je našou prirodzenou súčasťou. Sústredenie sa na plný, hlboký a vedomý dych môže upokojiť rozbúrenú myseľ. A neplatí to len pre dospelých, ale aj pre deti. Dychové cvičenia pre deti majú doslova blahodarné účinky a my sme spísali malý návod, ako na nich:

Dychové cvičenia pre deti pomôžu s hyperaktivitou. Ako na to?

Prečo by ste mali dychové cvičenia pre deti vyskúšať aj u vás doma? 

Aj deti sa môžu často ocitnúť v stresovej situácii, aj keď z pohľadu dospeláka to ako stres nemusí vyzerať. Opak je však pravdou. Deti prežívajú svoj život rovnako vášnivo ako my dospelí, akurát nám ešte slovami nedokážu opísať, čo presne prežívajú.

Ako sa teda stres u detí prejavuje? 

  • dieťa je mrzuté, nechce s nami byť v kontakte, 
  • dieťa nekontrolovateľne plače či kričí,
  • dieťa nereaguje na naše slová, na matkin hlas, je ľahostajné,
  • dieťa udiera samo seba, zapcháva si uši, 
  • dieťa naráža do predmetov vo svojom okolí. 

Dychové cvičenia zaraďujeme i počas dňa, v pokojných situáciách, napríklad pred usínaním, pri pobyte v prírode alebo v rámci rannej rozcvičky. Deti sa tak jednoducho naučia lepšie vnímať svoje telo a pomocou dychu sa naučia pomôcť si samy.

Ako vykonávame dychové cvičenia? 

Joga – S malými neposedníkmi môže byť niekedy zložitejšie vyskúšať si pokojné dýchanie. Ako teda na to? 
Najlepšie je, keď môžeme ísť deťom príkladom, rýchlo sa potom pridajú a budú nás napodobňovať. Dychové cvičenia pre deti môžeme trénovať pri jednoduchých jogových ásanách, pričom pre deti môžeme zvoliť ich hravú formu. Ásany môžeme pomenovať, známe sú napríklad pozdravy slnku, had, mačka, pes. Deti sa tak hrajú a zároveň sa učia vnímať svoje telo a dych. 

Bruško – Ďalej si môžeme predstaviť, že dýchame do bruška ako do balónika. Sedíme s deťmi na koberci v tureckom sede. Ruky si položíme na bruško a zavrieme oči. Nasleduje prvý nádych, hlboko sa nadýchneme do bruška, nadychujeme sa nosom, vydychujeme ústami. Deti si všímajú, ako sa im balónik v brušku nafukuje a vyfukuje.

Imaginácia – alebo predstavovanie si. Toto cvičenie môžeme zaradiť potom, čo odznie prvá vlna stresu a frustrácie.  
Opäť sedíme s deťmi na koberci v tureckom sede, pokiaľ sa dieťa potrebuje ešte upokojiť, môže rodičom sedieť v lone. Oči sú zatvorené, opäť dýchame do balónika. Predstavíme si, že náš balónik v brušku má nejakú nám príjemnú farbu. Hlboký nádych, s výdychom si predstavíme, že vydychujeme všetko škaredé, nepríjemné a zlé. Farba balónika lieči a prináša úľavu.
 

OmegaMarine Rybičky balení

OmegaMarine Rybičky

Omega-3 pre celú rodinu

* platíte iba poštovné 1.95€


Vaše komentáre

Vložte svoj komentár:

  • {{ myComment.createdAt }}

    {{ myComment.name }}:

    {{ myComment.text }}

  • {{ comment.createdAt }}

    {{ comment.name }}:

    {{comment.text}}

Vložte svoj komentár:

©2021 NaturaMed Pharmaceuticals s.r.o.
Odosiela sa