Tento web používa súbory cookie. Ďalším prechádzaním tohto webu vyjadrujete súhlas s ich používaním. Viac sa dočítate zde

omega 3 pro celou rodinu
omega 3 pro celou rodinu
"Každý deň dve rybičky pre zdravie!"

Rybičky pre chytré hlavičky

Prečo nieje jedno, aké Omega-3 užívame?

Omega-3 nenasýtené mastné kyseliny majú pozitívny vplyv na naše zdravie. Vedeli ste ale, že v každom období života potrebujeme iné zloženie Omega-3?

V dobe, kedy sa dieťatko vyvíja eště v brušku, a v prvých rokoch života sú zásadné hlavne DHA kyseliny. Tie sa významne podieľajú na vývoji mozgu a nervovej sústav, ale tiež majú vplyv na sústredenie, pamäť a bystrosť. Deti sa musia počas pár rokov naučiť valnú väčšinu vecí, ktoré budú používať celý život. Preto ich mozog potrebuje pravidelný a dostatočný príjem Omega-3. Rybičky majú ideálnu kombináciu EPA a DHA obohatenú o vitamíny, presne na mieru potrebám detí.

V čom sú Rybičky iné?

Chutné kapsule sladené stéviou, ktoré si deti zamilujú.

Využili sme osvedčený prírodný prostriedok pre podporu mozgu, imunity, zraku a srdca – rybí tuk. Nielen preto, že konzumácie rýb je na Slovensku veľmi malá. Produktami s tým nejčerstvejším rybím tukom sa zaoberáme už od roku 1991, kedy sme v Nórsku začínali. Bolo jasné, že pre deti musíme pridat prírodnú ovocnú príchuť a upraviť tvar, aby si omega-3
Rybičky obľúbili. Preto sú OmegaMarine Rybičky žuvacie kapsule v tvare rybiček, čo sa nemusia prehĺtať a sú bez rybacej pachuti.

Chutím ako cukrík! Žiadna rybia pachuť.
  • Vysoký obsah DHA
  • Ovocná príchuť
  • Len prírodné zložky
  • Bez umelých zložiek
  • Sladené stéviou
  • Žuvacie kapsule - rybičky
Rybičky Rybičky
školní dítě

Čo sú nenasýtené mastné kyseliny Omega-3?

Omega-3 sa skladajú z kyselín DHA a EPA. Zatiaľčo DHA je zásadná pre mozog a nervovú sústavu, EPA je pre naše srdce a cievy. V každom životnom období má ľudské telo iné nároky.
A zatiaľčo u detí je dôležité zamerať sa na mozog, seniori potrebujú podporiť i srdce i cievy.

Prečo prijímať Omega-3 formou doplnkov stravy?

Telo si ich samo nedokáže vytvoriť, a je odkázané na to, čo jeme. Väčšina ľudí však nemá vo svojom jedálničku dostatok Omega-3. Nájdeme ich totiž hlavne a rybách, ktorých jedia Slováci minimum. Ideálne by bolo mať aspoň 3 porcie ryby týždenne.

Čo presne Rybičky obsahujú?

EPA
vitamínA
DHA
vitamínE
vitamínD

EPA

kyselina eikosapentaenová

omega-3 mastná kyselina prospieva srdci a cievam

EPA - kyselina eikosapentaenová je súčasťou nenasýtených mastných kyselín Omega-3. Zatiaľ čo kyselina DHA je dôležitá hlavne pre mozog, kyselina EPA sa stará o srdce a cievy. To je podstatné predovšetkým v dospelosti, ale pre správny vývoj srdečno-cievnej sústavy je určité množství potrebné i u detí.

vitamínA

retinol

vitamín A je dôležitý antioxidant

Vďaka vitamínu A dobre rozpoznávame farby, a dokážeme vidieť aj za šera. Okrem toho sa podiela na dobrom stave slizníc a pokožky. Vitamín A je nutný pre tvorbu rhodopsinu, zrakového pigmentu potrebného za nízkeho osvetlenia. Vitamín A je tiež dôležitý antioxidant.

DHA

kyselina dokosahexaenová

dôležitá pre vývoj mozgu

Alebo kyselina dokosahexaenová, je nejvýznamnějšia pre správny vývoj mozgu a nervovej sústavy. A to začína už v ranej fáze tehotenstva. Preto kladieme dôraz na to, aby Omega-3 s vysokou koncentráciou DHA kyseliny užívali už nastávajúce mamičky. Tieto živiny potom postupujú materským mliekom, preto je vhodné pokračovať s Omega-3 aj počas kojenia, a neskôr zvoliť vhodný doplnok stravy aj pre malé deti. Z iného uhla pohľadu si môžeme kyselinu DHA predstavit ako stavebnú hmotu nervových buniek. Mozog sa skládá predovšetkým z vody a z lipidov (tukov), ktorými nenasýtené mastné kyseliny Omega-3 sú.

vitamínE

tokoferol

vitamín E chráni naše bunky pred škodlivinami

Vitamín E je známy antioxidant. To znamená, že chráni bunky našeho tela pred oxidativním stresom - skrátka, aby boli zdravé. Jedná sa o súhrnné pomenovanie viac látok (tokoferolov) s podobným účinkom, z ktorých je nejvýznamnejšia ochrana buniek pred volnými radikálmi. Býva tiež nazývaný vitamínom plodnosti či lásky, však samotné slovo „tokoferol“ je odvodené z gréckeho „tokos“ (pôrod) a „pherein“ (niesť).

vitamínD

kalciferol

vitamín D pre silnú imunitu, kosti a zuby

Vitamín D - tvorí sa v našej koži vďaka slnku, lenže k dostatočnému množstvu sa dostaneme len vďaka opaľovaniu. Pretože vitamín D posilňuje imunitu, je dôležité ho počas jesene a zimy doplňovať. Jeho vplyv na posilnenie obranyschopnosti je preukázateľný, a okrem toho má vplyv na kvalitu a vývoj kostí, zubov a svalov.

Čo o Rybičkách hovoria naši zákazníci?

Prečo nie je jedno aké Omega-3 užívame?

Omega-3 sa skladajú z kyselín DHA a EPA. Zatiaľčo DHA je zásadná pre mozog a nervovú sústavu, EPA je pre naše srdce a cievy. V každom životnom období má ľudské telo iné nároky. A zatiaľčo u detí je dôležité zamerať sa na vývoj mozku, seniori potrebujú podporit tiež srdce a cievy.

Prečo prijímať Omega-3 formou doplnkov stravy?

Väčšina ľudí nemá vo svojom jedálničku dostatok Omega-3. Nájdeme ich totiž hlavne v rybách, ktorých jedia Slováci minimum. Ideálne by bolo mať aspoň 3 porcie ryby týždenne.

Čo sú to Omega-3?

Sú to tzv. ZDRAVÉ TUKY. Naše telo si ich samo nedokáže vytvoriť, preto je treba prijímať ich v strave. Omega 3 môžete poznať tiež pod pojmom NENASÝTENÉ MASTNÉ KYSELINY.

Rybí tuk už počas tehotenstva? ANO!

Vývoj mozgu beží naplno už v 6. týždni

Je to totiž nejdôležitější orgán! To mozog riadi dýchánie i funkcie srdca. A je to naozaj dokonalá súčiastka, preto je k jeho vývoji potreba toľko času. Po narodení je nejdôležitějšie obdobie až do piatich rokov, kedy sa deti za krátku dobu naučia väčšinu toho, čo je k životu potrebné – hovoriť, rozpoznávať, rozvíjať fantáziu,… Mozog je tvorený vodou a tukmi, ktoré tu zastupujú práve Omega-3. Počas tehotenstva si ich plod berie od mamičky, preto myslite na ich zvýšený príjem ako pre seba, tak pre diaťatko.

Polovica mamičiek má nedostatek Omega-3.

Pri skúmaní materského mlieka bolo zistené, že zhruba polovica žien má v jeho zložení veľmi málo Omega-3. Aby nie, keď naraz ju spotrebovávajú dvaja ľudia! Počas tehotenstva a raného materstva potrebuje aj telo ženy zvýšenú dávku živín, ktoré prestupujú do materského mlieka. Omega-3 prospievajú predovšetkým mozgu, srdci a zraku. A pokiaľ sú naviac obohatené o vitamín D3, veľmi významne posilňujú imunitný systém.

Rybí tuk môžeme užívať celý život

Pretože je to prírodný prostriedok s jednoduchým zložením, ktorý nám prospieva už od detstva. Sledujte však jeho skladbu kyselín EPA a DHA. Zatiaľ čo dospelí a seniori by sa mali zamerať na vyššie zastúpenie kyseliny EPA, pre vývoj detí je kľúčová DHA. Pokiaľ by sme mali potrebné množstvo previesť na to, koľko rýb by sme mali zjesť, sú to tri porcie týždenne. Toľko by malo stačiť, aby sme mali dostatok Omega-3.

Rybí tuk je od pradávna cenným zdrojom nenasýtených mastných kyselín Omega-3. Bez zveličovania sa dá povedať, že babičky dobre vedeli, prečo nám ho dávali. Jeho pozitívne účinky na mozog, srdce a zrak boli mnohokrát zdokumentované.

Pôvod užívania rybieho tuku sa datuje do dávnej histórie, a pochopiteľne do prímorských zemí. V Škandinávii a tiež v Anglicku si ľudia všimli, že vďaka vysokej konzumácii rýb sú menej chorí, ako obyvatelia vnútrozemia. Mnoho rokov výzkumu prineslo poznatky v podobe konkrétneho složenia rybieho tuku, a dnes už vieme, že pre naše telo sú zásadné Omega-3.

Omega-3 sa skladajú z kyselín EPA a DHA. A v nich je pomerne veľký rozdiel – zatiaľ čo EPA má vplyv viac na srdce a cievy, a je vhodnější v strednom a pokročilom veku, deti potrebujú predovšetkým kyselinu DHA. A to už od samotného počatia.

Rybí tuk môžeme užívať celý život

Pretože je to prírodný prostriedok s jednoduchým zložením, ktorý nám prospieva už od detstva. Sledujte však jeho skladbu kyselín EPA a DHA. Zatiaľ čo dospelí a seniori by sa mali zamerať na vyššie zastúpenie kyseliny EPA, pre vývoj detí je kľúčová DHA. Pokiaľ by sme mali potrebné množstvo previesť na to, koľko rýb by sme mali zjesť, sú to tri porcie týždenne. Toľko by malo stačiť, aby sme mali dostatok Omega-3.

Ideálne zloženie presne pre deti

Kyseliny EPA a DHA – prečo je v nich rozdiel?

Mastné kyseliny majú dalšie rozdelenie, čo sa ich chemického zloženia a štruktúry týka. Sú to Omega-3, Omega-6, Omega-7 a Omega-9. Ide o pomerne zložitú vedu, ale pokúsime sa aspoň o malý úvod:

Nenasýtené mastné kyseliny teda existujú vo viacerých typoch, a pre ľudské zdravie sú najprospešnejšie hlavne Omega-3. A túto skupinku môžeme opäť ešte rozdeliť. Omega-3 sa skladajú z kyselín EPA a DHA. A pretože každá z týchto kyselín pôsobí priaznivo na niečo iné, je veľmi dôležité zamerať sa na detailné zloženie doplnkov stravy.

Väčšinu toho, čo v živote vieme, sa naučíme v detstve. Čítať, písať, počítať, ale tiež rozprávať alebo kresliť. Počas prvých rokov života sa mozog vyvíja naozaj rýchlo, a preto potrebuje to správné palivo - Omega 3 a kyselinu DHA. S tým súvisí aj vývoj kognitivnych funkcií, rozvoj pamäti, bystrosť a schopnosť sa učiť. Rybičky majú práve toto ideálne zloženie, prospešné pre naše deti.

graf ucinku omega
Odosiela sa